03 april 2009

Voorjaarsdepressie

Bij het zoeken naar nieuws stuitte ik op een meneer Moestuin. Hij reageert op een artikel over het stijgend aantal faillissementen. Het cynisme druipt er van af, geluk en tevredenheid zijn gesmolten door het warme zonnetje van vandaag:

'Ik ben al bezig om mijn eigen groente te verbouwen. De aanleg van een schuilkerder is ook in volle gang. Deze bescherm ik met mijn , vanuit afganistan ge-importeerde, arsenaal. Om te horen dat er nu 220 miljard is afgeschreven en dat er nog meer als 1500 miljard is te gaan, is voor mij reden geweest om tot deze akties over te gaan. De mensen die het ontkennen zijn zwakzinnig de mensen die het erkennen depressief. Mmm lang leve amerikaans kapitalisme.'

Nu nog zoeken naar een meneer die werkt bij SNS Reaal en een Moestuin heeft. Als elke verzekeringsman doet wat hij doet, dan is het snel afgelopen en verbouwen we binnen afzienbare tijd allemaal onze groenten, gedekt door een arsenaal.

Geen opmerkingen: