19 april 2009

Reteketet

Ik schrok op uit de halfslaap van de morgen. Het was nog donker, maar ik hoorde duidelijk een joelende menigte. Ze zongen iets met 'Uh, uh, uh'. Een auto reed op het fietspad voor ons huis met een duidelijk vaartje.

Eén en één is twee, dachten mijn gedachten met hetzelfde vaartje. Alkmaar heeft gewonnen en viert dat op de meest logische plaats van Almere: de Alkmaargracht. Het onnavolgbare deuntje en de diep poëtische tekst maakten direct plaats voor mijn nachtelijke kronkels. 'Reteketet AZ', spookte in het nachtelijk duister.

Zou natuurlijk best een stunt zijn om de Alkmaargracht te versieren als AZ daadwerkelijk en eindelijk wint. Ik holde door de straat aan het einde van mijn training en zag dat geen enkele rood-wit teken refereerde naar de voetbalclub van deze straat. Alleen een sticker met Ajax prijkte op een raam. Verder niets.

Als dat nou ook gebeurde als oranje speelt...

Geen opmerkingen: