07 maart 2009

Plastic ringbandje

Ik zocht een kopieerwinkel om een paar van mijn boekkopieën te binden. Ze leven al jaren in een plastic hoesje. Bij het lezen laat ik de losse vellen door mijn handen gaan. Ik was het zat toen vanmorgen weer met een pak papier op mijn schoot lag.

De winkel in de straat waar ik twee jaar terug nog van alles had gekopieerd, was verdwenen. Het uitzendbureau dat eerder slechts één pand breed was, had het kopieerwinkeltje opgeschrokt in de vraag van voor de kredietcrisis.

Ik belde Inge, zij haalde van internet een kopieerwinkel op de Grote Markt, maar ook daar had een kapper het pand opgeschrokt. Ik vroeg mij af hoe het kon dat in het centrum van Almere Stad geen kopieerwinkels zijn.

Iedereen heeft toch wel iets te kopiëren, of in te binden? Waarschijnlijk hebben de printers, gecombineerd met een scanner en een kopieermogelijkheid, deze winkels overbodig gemaakt. Het ontbreken van studenten heeft waarschijnlijk de doodsteek gegeven.

2 opmerkingen:

Manon Antoinette zei

Dit had ik ook ontdekt, lopend door de Stad, een klein onderzoekje in de Gouden Gids leverde een Multi-Copy shop aan de Markerkant op. Net voorbij de doe-het-zelf zaak en net voor Murphy's!

Hendrik-Jan zei

Die zit op zaterdag wel potdicht.