01 maart 2009

Ultraloper

Han Frenken heeft er 213 gelopen vertelt NRC Handelsblad. Zijn eigen website noemt zelfs het aantal van 214 (ultra)marathons die hij gerend heeft. Hardlopen geeft hem een kick, hij kan eens heerlijk nadenken en slaat alle zorgen van zich af.

Precies hetzelfde gevoel dat mij motiveert om te blijven lopen. In zekere zin is hardlopen net zo verslavend als roken. En misschien wel net zo ongezond, met alle kwaaltjes die je kunt oplopen.

Ergens begrijp ik alle bezorgdheid van anderen over mijn voornemen de marathon van Rotterdam te hollen over een maandje. Vooral moeders zijn hier goed in. Tegelijkertijd vraag ik mij echt af waar ze zich zo zorgen over maken. Als het niet gaat, stop ik gewoon. Daarnaast probeer ik gewoon te genieten van het rennen en staat het wedstrijdelement op de tweede plaats. Het is vooral een persoonlijke wedstrijd, los van de anderen, waarin ik mijn grenzen zoek.

Dus als het echt bevalt, misschien dat ik er ook wel 200 ga hollen.

Geen opmerkingen: