02 oktober 2009

Trust me

In de computerwinkel vanmiddag voor een webcam. Er stonden heel veel van die dingen in het schap, hoofdzakelijk van de merken Trust en Logitech. De prijs van de Trust lag beduidend lager dan de Logitech.

Ik vroeg de verkoper wat het verschil was tussen de twee. 'Van de Logitech kun je meer op aan', zei hij. Daar wilde ik wel opheldering over. 'Dat je er langer mee doet en dat hij betrouwbaarder is. Je hebt er minder storingen mee.'

'Wat bedoel je ermee, stoort die ander dan?' 'Ja, er is een kans op. En met die doe je minder lang', hij wees naar de Trust die blijkbaar niet zo betrouwbaar zou zijn als de naam deed geloven. 'Dus die is onbetrouwbaar en je doet er minder lang mee.' 'Sommige mensen gaan er nogal wild mee om', meende hij. 'En als ik er nu voorzichtig mee ben?' Ik voelde boosheid opwellen. Hij rekende mij tot een groep mensen die niet zuinig is op zijn spullen.

'Ach, doe die Logitech maar', zei ik snel en wees naar de middenklasser in de prijs. Met geluid. Ik overhandigde het geld en ging maar snel weg. Advies zoeken kon ik beter ergens anders.

Geen opmerkingen: