16 januari 2010

Winterjas

Inge naait verschrikkelijk mooie kleren, maar ze liet iets voor mij altijd achterwege. Met uitzondering van een snel in elkaar gelokt huispak, dat ik ontzettend vaak draag.


Oudemannenstof
Ze had een stofje van iemand overgenomen dat ze geschikt vond om een jas van te maken. Ik had mijn sterke bedenkingen bij de stof, vond het een beetje oudemannenstof. Het vertrouwen is beloond, want het resultaat is overweldigend. De moeilijk te bewerken stof en de dikte van de jas zelf bezorgde haar veel hoofdbrekens en zuchten, maar woensdagavond was hij dan eindelijk klaar.



Houtje-touwtje-jas
Eigenlijk zou het een houtje-touwtje-jas worden, maar knopen bleken toch mooier aan te sluiten bij het model en de stof. Inge heeft wel dingetjes waar ze niet tevreden over is, maar hij voelt voor mij als gegoten en ik weet nu al dat ik nooit meer afscheid kan nemen van deze jas. Ik hoop dat hij mij heel wat winters zal vergezellen.

Lees het naaiverslag bij doingcreaties.blogspot.com

1 opmerking:

Patrick Robben zei

Toffe jas hoor! Ik heb zo iets zelf in het zwart gehad, en nu ook, alleen dan korter. Alleen die van mij zijn helaas niet zelfgemaakt door iemand.. Echt heel mooi!

Groet,

Patrick Robben