22 januari 2010

Wil de echte De Wit opstaan?

Ik keek heel vreemd op toen ik de rekening van mijn zorgverzekeraar kreeg. De rekening vermelde namelijk dat ik eind mei vorig jaar een behandeling had gehad in een oogziekenhuis in Rotterdam.

Of ik even 20 euro eigen risico wilde betalen. Ik kon mij echter niet herinneren dat ik ooit in een Rotterdams oogziekenhuis een behandeling heb ondergaan. Sterker nog eind mei was ik zelfs niet in de buurt van Rotterdam.

Misbruik van mijn naam? Of zou iemand zich met mijn pasje daar hebben vertoond? Het nabellen leverde weinig geruststelling op. Eerst mag je zelf het probleem oplossen door met het betreffende ziekenhuis contact op te nemen en daarna moet je het daar zonder declaratienummer doen.

Het schijnt nu opgelost te zijn. Een andere De Wit meldde zich met dezelfde geboortedatum. Keurige registratie, etc. De vergoeding verloopt via een landelijke database. Bij het verwerken van de declaratie kan in verband met privacy alleen met achternaam en geboortedatum worden gewerkt.

Tenminste, dat zeggen ze in Rotterdam. Het bewijs laat nog wel even op zich wachten, want het geld heb ik voorlopig nog niet terug.

Geen opmerkingen: