10 juni 2009

Shoppen in stoptrein

Maandag zag ik een spreeuw de openstaande deur van de stoptrein binnenvliegen. Het dier pikte wat eetbaars van de grond op het treinbalkon en hakte met zijn snavel in op het goedje. Ik liep voorbij en verbaasde mij over het dier. Iets achter mij liep een meisje, zij stapte in op de plek waar de spreeuw snackte en schrok van de vogel die haar tegemoet vloog, de trein uit.

Vandaag zag ik de spreeuw weer. Hij vloog een openstaande deur net uit en ging naar de volgende waar hij na korte tijd eveneens weer uitvloog om met een mooie parabool, de volgende openstaande deur binnen te vliegen. Prachtig gezicht om te zien hoe de natuur zich aanpast aan de cultuur. Zou het dier zich nooit vergist hebben en met de rijdende trein zijn meegereisd, vroeg ik me af. Benieuwd of ik hem morgen weer zie.

Geen opmerkingen: