03 juli 2009

De gorilla en de moslima

De krantenkop zag ik er al boven staan: Gorilla ontmoet moslima. Een gorilla en een oerang oetan stonden om haar heen. De ogen van de gorilla waren opvallend groot en het lijf te dun om voor echt door te gaan. Een felblauw hoofddoekje bedekte haar haren en ze kreeg een banaan van de aap. Twee fotografen omringden het tafereel. Ze drongen voor het mooiste plaatje, terwijl dat plaatje nooit veel anders eruit zou zien.

In Utrecht deelden natuurliefhebbers gratis bananen uit aan de forensen. 'Sta voor aap en word donateur van het wereld natuur fonds!' stond op het kaartje dat ik tegelijk met de banaan in mijn handen gedrukt kreeg.

Nog even voor de foto, gebaarde één fotograaf en hij dook weer achter zijn lens om de moslima en de verkleedaap zo mooi mogelijk op beeld te krijgen. Ik probeerde het idiote beeld ook vast te leggen, maar het geheugenkaartje van mijn camera protesteerde: geheugenkaart vol.

Geen opmerkingen: