22 augustus 2008

Dertig seconden voor de EEE

Vanachter mijn triple E begroet ik u. Hij doet het, eindelijk. Bij de wasmachine en droger die we vorige week kochten, was een goedkope Asus EEE. Het is een heel klein laptopje, dat vooral erg handzaam is voor onderweg. Hij heeft niet veel geheugen, maar dat is voor typen en surfen ook helemaal niet nodig.
Ik wilde het ding graag voor mijn verjaardag hebben en de korting was heel mooi meegenomen. Ik heb hem nu een week, maar ik kreeg het ding niet op internet. Ik voelde me een onhandige digibeet. Ik weet misschien alles van internet, maar ik begrijp niets van het apparaat dat mij op internet moet brengen.
Het onhandigheidje had te maken met de beveiligde Wifi, daarvoor moest een update met een snoertje worden opgehaald. En daar ging het mis: ik was vergeten de modem dertig seconden uit te zetten. Dat vertelde mij de UPC-meneer vanmiddag. Na dertig seconden ging de digitale wereld voor mij open. Hiep hiep hoera, mijn verjaardagscadeautje draait. Voor alle gulle gevers: dank je wel.
De wasmachine
De droger
Kleine wasjes, grote wasjes, laat maar lekker draaien.
De vreugde om eindelijk op internet te zitten.
De eerste regel...

Geen opmerkingen: