29 oktober 2008

Gratis internet

Als de democratie een slag zou kunnen slaan, dan moet ze mikken op gratis internet. Vandaag moest ik in Almelo zijn en omdat ik vanavond nog even snel iets moest opzoeken, ben ik naar de bibliotheek gegaan.
Ik veronderstelde een hoop gedoe met tellers en meters, waar je dan 50 cent in moet doen. Als je niet snel genoeg een nieuw muntje door het gleufje gooit wordt je van het net gehaald. Drama, maar een internetverslaafde heeft veel voor zijn verslaving over. Ik nam het op de koop toe.
Wat schetst mijn verbazing: internet is hier in de Almelose bibliotheek gratis. Gewoon achter een computer duiken en tikken maar. Mijn geluk kan niet op. Daarom durf ik zelfs een blogje te schrijven.
Dat hyves hier geblokkeerd staat, neem ik maar op de koop toe. Nu nog een groot gratis draadloos netwerk in elke stad en we hoeven niet meer naar de stembus, want de democratie heeft dan overwonnen.

Geen opmerkingen: