30 oktober 2008

Serviceflat De Keizershof

De auto's razen langs de andere kant van het perron. De sneltram van het transferium naar de binnenstad staat stil. Ik kijk omhoog naar de hoge flat, mijn ogen glijden over de ramen zoals een koppensneller alle koppen van de krant voorbij raast.
Ze stoppen bij een grote harp die voor het raam hangt. Ik probeer mij het uitzicht voor te stellen van de kamer op de op één na laatste verdieping. Alles vervormt door vier snaren, de gebogen onderkant en de twee accolades aan weerszijden. De Dom verandert in een harp. Wat brengt iemand zo'n ding voor het raam te hangen, zeker als je zo'n mooi uitzicht hebt van die hoogte.
'Serviceflat De Keizershof' staat boven de ingang beneden. De tram vertrekt en ik voel hoe de harp nog snel knipoogt.

Geen opmerkingen: