27 februari 2009

Losse zinnen

Gewoon wat losse zinnen en gedachten die ik vandaag in de trein of op het perron hoorde of dacht.

1
Man met vouwfietsje uitgeklapt op het perron, praat tegen een echtpaar. Ik dacht eerst over zijn vakantie, maar het bleek over de liefde te gaan. 'Op school met aardrijkskunde was het zo makkelijk. Dat begreep ik wel, dat van die bloemetjes en bijtjes en zo.'

2
'Ik dacht dan bel ik wel met Irma en Ernst, dan ga ik daar wel naar toe.'

3
Iemand heeft het over een 'vrijstaande moeder'.

4
In de trein leest een jongeman een gloednieuw exemplaar van Michiel Smits De prooi, over de verkoop van ABN Amro. Dat boek was zonder de kredietcrisis nooit de bestseller geweest die het nu is. De één z'n dood is de ander z'n brood, luidt het spreekwoord.

1 opmerking:

Anoniem zei

Losse zinnen opvangen is leuk. Een collega van mij hoorde ooit 'Sta ik te witten, komt de controlerend geneesheer'. Iemand anders hoorde in de trein een vrouw giftig in een telefoon zeggen 'Ja maar hij moet natuurlijk eerst gewoon van zijn vrouw af'.
Fijn.
Fijne weblog ook. Fief