05 maart 2010

O my Dear gehackt

Een reactie van iemand die lange tijd niets meer van zich had laten horen, maakte me wakker. Mijn hotmail-account is gehackt! Alle contactpersonen in mijn adresboek kregen vanmorgen een mailtje met als onderwerp 'Dear'.

Het mailtje vertelde dat ik een Apple iPhone had aangeschaft en of de persoon in kwestie dat ook niet wilde doen. De tekst luidde:


Hey [naam contactpersoon],
     I got my apple iphone 3gs 32gb ordered on an online shop (link naar simlif.com) today. Amazing, it's genuine and as good as I expected, but much cheaper. I can't help sharing this with you! Cheers!May all goes well for you.
Hendrik-Jan!

Een heel irritant mailtje waar ik me diep voor schaam en waar 'msn messenger' achter zit. Sorry voor iedereen als je dit vervelende berichtje van me ontvangen hebt. Dat systeem is zo lek als een mandje. Ik had ook nooit toe moeten staan dat mijn hotmail-account hier in zou lopen. Nu ben ik alle adressen uit mijn contactenlijst kwijt, dus ik kan niemand mijn verontschuldigingen aanbieden voor dit vervelende berichtje van vanmorgen.

Hoe deze zaak verder zal aflopen weet ik niet. Ik houd de boel goed in de gaten, heb mijn wachtwoorden gewijzigd en zal de messenger de komende dagen heel dicht houden. De virusscanner vertelt niet dat ik een virus aan boord heb.

Misschien loopt dit met een sisser af.

Hoop ik...

Geen opmerkingen: