08 september 2008

Passen en meten

Bij het plaatsen van de diepe kast in Inges naaikamer, besefte ik niet dat ik een misrekening maakte. De hoge, minder diepe kast, past namelijk helemaal niet op zolder. De balk bengelt op iets meer dan twee meter hoogte. De hoge kast is bijna tweeënhalve meter hoog, dan kunnen de deuren niet meer open. Ik ontdekte het plotseling een paar weken geleden, bij het indelen van de ruimte.
Gisteren sausde ik de muren en vorige week had ik de vloer gelegd. Daarom haalde ik vanavond de diepe, lage kast uit de naaikamer uit elkaar voor een verhuizing naar zolder. De hoge kast kreeg een plekje in de naaikamer. Misrekening heeft ook zo z'n voordelen. De naaikamer is twee keer zo groot geworden, lijkt het. Minder plek voor de stofjes, maar meer ruimte om te naaien.

Geen opmerkingen: