30 december 2008

Hippe Alfa Romeo

Het taluut langs de snelweg is wit, een auto staat scheef langs de kant. Een hippe Alfa Romeo staat stil. Geen mens is in de buurt te vinden. De ramen zijn ijsvrij, op het dak ligt een laagje ijs.

Een Alfa Romeo hoort niet aan de kant te staan. Als ik even later terug keer met een auto bomvol met stoeltjes, parkeert een sleepauto op de vluchtstrook bij de grijze auto.

Het verbaast me hoeveel auto's met ijs op de ruiten rondrijden. De auto achter mij, heeft slechts een wak in het glas waardoor de bestuurder tuurt. Om het voertuig heen slaat een wolk van warmte omdat de koude motor nog sputtert tegen de ijskou.

Op de weg om Inge en Doris bij de Naardense Kringloop op te halen, hijst de gele sleepauto net de auto op de trailer. Voorbij zoeven alle oude roestbakken, inclusief de mijne. Hip of niet, hij rijdt en de Alfa Romeo staat stil.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een hippe Alfa Romeo brengt me op de valreep van 2008 bij een dichter uit Almere. Dat is Google die dat mogelijk maakt.
De korte beschrijving van dit faits divers op de berm van de snelweg zou mijn aandacht niet hebben getrokken mocht het niet over een Alfa Romeo gegaan zijn. Bovendien betreft het ook nog een hippe, welke dat ook moge zijn. De meeste Alfa's zijn dat toch!
Ik kan mij levendig voorstellen op de manier waarop onze dichter dat onder woorden brengt, dat het erg koud moet zijn daar in het Noorden, hier in België trouwens ook, en dat er met enig leedvermaak vanuit de eigen roestbak wordt gekeken naar die hippe Alfa die het daar heeft laten afweten op de snelweg. Ontwaar ik daar ook niet een zekere afgunst? Daar is ook niets mis mee. Het zijn heel leuke auto's. Veel succes in 2009 Hendrik-Jan met de blog en het schrijven. Een Alfa rijder uit België