18 december 2008

Ineens lag er een Almere Vandaag op de deurmat

Ineens viel hij op de deurmat, de Almere Vandaag. De gratis krant van Almere verschijnt van dinsdag tot en met zaterdag. Bij ons valt hij alleen op woensdag en zaterdag in de bus. De laatste dag is het minst gewisse van de twee.
Over de enthousiaste bezorger van woensdag, niets dan goeds. Hij zwaait, zingt en lacht altijd. Hij krijgt van mij een fooitje over twee weken, maar de jongen die vandaag het krantje licht onwennig in de bus propte, krijgt geen cent.
Ik ben zelf ook krantenbezorger geweest en vond het altijd oneerlijk dat mensen iedereen dezelfde fooi gaven. Van de bezorger van de reclamefolder tot aan de dagbladbezorger. De laatste was ik zelf, maar ze vergaten dat ik zes ochtenden in de week door weer en wind reed voor hun krantje. De reclamefolderman liep alleen als het mooi weer was en soms minder dan één keer in de week. Met het kerkblaadje, dat ik eveneens bezorgde, één keer in de week haalde ik meer op.
Op het kastje bij de deur liggen verschillende bedragen en ik meet met verschillende maten. De folderman krijgt wat hem toekomt, net als de bezorger van de NRC.Next, de knul van de Almere Vandaag en de jongen van de Almere Vandaag

Geen opmerkingen: