17 juni 2010

Demonstratie voor Israel in Den Haag

De Israelische vlag, keppeltjes en liederen dat God goed voor zijn volk is. Vanmiddag was een flinke groep voorstanders van Israel op de been. Ze pleitten voor de spoedige vrijlating van een gevangene en maakten wat herrie voor de poort naar het Binnenhof.


Groot contrast

De demonstratie vormde voor mij een groot contrast met meer dan een week geleden waar aanhangers van de Palestijnen werden opgewacht door een flinke hoeveelheid ME-busjes. Vandaag bleef het beperkt tot een busje of 3, die verspreid stonden of achter de demonstranten aanreden.

Partij kiezen

Bij zulke demonstraties is het altijd lastig helemaal partij te kiezen. De werkelijkheid ligt veel genuanceerden en het is dan makkelijk om voor de zwakste te kiezen, de Palestijnen. De groep mensen van vanmiddag koos voor de sterkste partij. Dat vind ik echt te ver gaan. Ik sta achter geen enkele partij die geweld gebruikt om zijn gelijk te halen. Een conflict als deze moet zonder wapens te overwinnen te zijn. Daarvan ben ik overtuigd, maar of de demonstranten het zo zagen, betwijfel ik.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Het Palestijnse volk is inderdaad de dupe...alleen niet door Israel maar door hun Arabische broeders die ze liever als kweekvijver voor terroristen willen gebruiken. Laten de rijke Arabische grootheren eens werken aan een vreedzame toekomst voor de Jood en de Palestijn zonder ze te indoctrineren en voorzien van wapens!

Anoniem zei

Beste Hendrik-Jan,

Vraag een volgende keer eens door.
Wat zouden die ongeveer duizend pro-Israel demonstranten nou toch bezielen ? Waar demonstreerden ze vóór ? Welke belangen achten ze hoog ? Hoe staan ze tegenover Recht en Gerechtigheid ?
Als je daarin bent geinteresseerd, mag je mij ook een mailtje sturen :
holtr093@planet.nl
M.vr.gr.

Shabbat shalom,

Hans Holtrop