08 juni 2010

De koek is nog niet op

Voor het CDA is de koek nog niet op in deze campagnetijd. Bij het binnenkomen op Den Haag Centraal stonden campagnedames klaar met wafels en een kaartje in de hand. Ik sla iets lekkers nooit af. Vanmorgen kreeg ik een cruesli-achtig goedje in de hand gedrukt. Waarom zou ik een wafel afslaan van een partij waarop ik niet zal stemmen?

Oudere dame

Naast de 2 jonge meiden met groene shirtjes stond een oudere dame, met een lange regenjas. Menig leeftijdgenoot zou genieten achter de geraniums in een bejaardentehuis, maar zij stond er. In de regen uit te delen, gedreven door het ideaal van haar partij. Ze weerstond de afwimpelende en misnoegende gebaren van de forensen die geen hap van haar partij wilden. De meisjes bij de andere deur waren gewoon ingehuurd, vertegenwoordigden geen ideologie, maar zij was hier de partij. Ze deed het niet voor haar eigen gewin, maar voor het belang van de partij.

Halve minuut kijken

Eigenlijk zegt me zo'n halve minuut kijken naar deze vrouw die in leeftijd zo rond de 80 zweeft, veel meer dan die hele tekst op dat idiote foldertje bij de koek. Daar stamelt premier en lijsttrekker Balkenende dat we de problemen samen moeten oplossen. 'Handen uit de mouwen, dat heeft ons land groot gemaakt. Zo komen we sterker uit de crisis. Kunnen wij op u rekenen?'

Wat jammer dat politici zo ver van hun eigen achterban af staan.

Geen opmerkingen: