30 juni 2010

Zijn mooie schoenen ook goeie schoenen?

Een uithangbord trok vanmiddag in de middagpauze mijn aandacht. 'Zelden waren mooie schoenen zo voordelig', staat op het bord. Deze woorden moeten de klant naar binnen lokken. De vraag is welk soort klanten de winkel wil verleiden.

Mooie of goede schoen

Een mooie schoen is niet per definitie een goede schoen. Net zoals een goede schoen niet perse lekker hoeft te zitten. Sterker nog: een lekkerzittende schoen zoals de Uggs zijn misschien een weldaad voor de voetenbezitter, maar ze mishandelende de voeten voortdurend. Mooie schoenen voor een mooie prijs, maar over kwaliteit zegt het niks. Trouwens, een schoen die zegt ijzersterk te zijn, hoeft ook niet goed voor de voet zijn.

Voetendeskundige

Maar nu voel ik mij bijna een voetendeskundige, terwijl ik niets weet van schimmels, kalknagels of eeltplekken. Ik zag alleen maar dat bord bij een winkel staan. Ik struikelde er bijna over. Dat doe je dan ook weer met voeten.

Geen opmerkingen: