07 juni 2010

Zere voeten

Bij het verlaten van de finish gisteren, werd een deelneemster door haar man van het veld gedragen. Ze droeg open sandalen en duidelijk zichtbaar waren haar voeten. Overal waren rode vlekken te zien en dikke blaren. Zouden mijn voeten er ook zo uitzien, dacht ik terwijl ik naar de auto strompelde. Ik kon het eigenlijk niet geloven. Ik had mijn voeten weer in de loopschoenen te gepropt. Ik durfde niet te kijken naar het resultaat.

Rode plekken en blaren

Nadat ik thuis mijn voeten uit de schoenen haalde en de sokken van de voeten rolde, werd snel de schade duidelijk: veel rode plekken en blaren. Het hoogtepunt is misschien wel de open blaar. Hij is opengeknipt door de EHBO'er.

Voetenbadje

Ik zag het allemaal nadat ik mijn voeten lange tijd in een voetenbadje had ondergedompeld. Het voelde best lekker, maar het lostrekken van het pleisterkussen dat de blarenpost om mijn voeten had gewikkeld was erg pijnlijk.

Schuurpapier

Nu zijn mijn voeten de hele dag erg gevoelig. Het voelt, zoals een deelnemer ergens op een youtube-filmpje vertelde, als een stuk schuurpapier dat je in je schoen doet en waarop je dan gaat lopen, 'maar erger nog.' (0:26-0:36). Hij had het gisteren maar bij mij voelt elke stap nog altijd zo.

Geen opmerkingen: