16 september 2012

Kalkoenvleugels

image
Kalkoenvleugels op maat

Heb je misschien ook kalkoennekken? vroeg ik aan de kippenboer die op de markt staat. ‘Vandaag niet, maar ik heb wel wat kalkoenvleugels voor je’, zei hij. ‘Dat vinden je honden ook heel lekker.’ Voor ik er goed erg in had, liep ik met 6 grote vleugels van de markt af. Goed voor ruim 4 kilo vlees.

De honden verorberen zonder veel moeite een stuk kip met bot en al. Om ze af en toe wat uitdaging te geven, voer ik ze regelmatig een zalmkop. Met kalkoen hebben we nog geen ervaring. Ik verbaasde me over de enorme stukken kalkoen. Ze lijken wel 5 keer groter dan de vleugels van een kip.

Het verwerken om ze in de diepvries te kunnen bewaren, kostte dan wat meer tijd dan het verdelen van de kippenbotjes. We besloten elke vleugel in tweeën te breken. We proberen zo of ze zo’n halve vleugel de baas kunnen. Het is een experiment. Maar de honden waren bij het verdelen van de buit al zo enthousiast dat ik het vol vertrouwen tegemoet zie.

Vanavond krijgen ze de eerste vleugelhelften voorgeschoteld.

Geen opmerkingen: