13 maart 2008

Vouwladder

Ik zag hem staan in de paginagrote advertentie: een vouwladder. Hij kan worden uitgeklapt zodat je steunt op de treden van de andere kant. Hij kan nog verder worden uitgeklapt tot hij in zijn geheel tegen een muur kan worden gezet en je omhoog kunt klimmen. En je kunt er een mini-steigertje van maken.
Ik fietste vanmorgen direct na het ontbijt naar de plaatselijke Aldi om het ding te halen. We moeten nog de muur bij de trap naar zolder doen en dat vraagt heel wat hang en vliegwerk. Daarom komt deze aanbieding bijzonder goed uit. Ook wordt het zo langzamerhand een schandaal dat wij al sinds september de huishoudtrap van de buurman lenen.
Met vouwladder en twee handig uitklapbare en verstelbare schragen fietste ik huiswaarts. Ook al heb ik een auto, het blijft voor mij een uitdaging zoveel en zo groot mogelijke artikelen per fiets te vervoeren. Dat het weleens misgaat, staat buiten kijf. Het hoort gewoon bij mijn karakter zoals een fornuis in een keuken hoort: alles per fiets vervoeren.
Thuis het ding uitgeklapt en trots ermee tot in de zoldernok gestegen. Eindelijk de ladder die ik zo hard nodig heb. Het huis is bijna verbouwd en de ladder is er. Hoera.

Geen opmerkingen: