22 augustus 2010

Mispoes

De hemel boven Almere op zondag 22 augustus 2010 om half negen
Zeker als er een flinke bries staat, dan wisselt de wolkenhemel van blik tot blik. Dan speel ik met het idee een mooie webcam te installeren en dan de hemel van seconde tot seconde vast te leggen in een aantal foto's. Waanzin natuurlijk en het gebeurt ook al. Maar het idee om vast te leggen wat je ziet en zodoende niks te missen, grijpt me dan aan.

En dit had je iets voor half negen kunnen zien
Want wat gebeurt er als ik dit opschrijf. De hemel roert zich, even verschijnt een totaal blauwe hemel, dan grijnst de zon terug in een lapje roze op het wolkendek, om zich weer wat later te vermommen in een totaal grijze deken.

En wie dat gezien heeft? Ik niet, want ik was aan het tikken. Maar zie je het als je het opneemt, je moet het dan ook afspelen om de beelden die je hebt opgenomen te zien. Als je dan kijkt, zie je niet wat er buiten gebeurt. Vervolgens moet je die beelden weer afspelen en uiteindelijk mis je alles omdat je alles probeert te krijgen.

En zo mis je een heel leven aan beelden die je niet gezien hebt.

Geen opmerkingen: