02 augustus 2010

Zonsondergang boven Almere: bewolkt en gele regen

Met een dag van flinke regen en minieme opklaringen is de zonsondergang niet verkeerd. Veel donkere wolken en een gele gloed die buiten hangt. Het lijkt of wel of alles door een doorzichtig stukje geel plastic schijnt. De dreiging van een nieuwe wolkbreuk hangt in de lucht.


De regen hoosde vandaag op mijn laatste vakantiedag uit de hemel. We waren eventjes in de stad vanwege een ziekenhuisbezoek (Doris' oren spelen weer op) en daar brak de hemel open. Het was nog lastig om droog thuis te komen. Uiteindelijk gaven we de moed maar op en reden we in de gietende regen naar huis. Zoals altijd had ik zelfs mijn zakponcho's niet bij me. Ik had geen jas aan en de regen voelde erg koud aan. Bij thuiskomst waren ik en Doris doorweekt. Snel nieuwe kleren aangetrokken en bijgekomen in de woonkamer die nog 23,5 graden warm is. Nog verwarmd van de warmte twee weken terug.

Prachtig is ook de weerspiegeling van de zonsondergang in het Carlton gebouw.

Geen opmerkingen: