23 augustus 2010

Wolkenlagen

De verschillende wolkenlagen vertellen dat het avond is
De onderzoeker van de hemel, ontdekt spoedig dat de lucht uit meerdere wolkenlagen bestaat. Een weersdeskundige kan daar erg veel over vertellen, net als dat hij misschien wel honderden verschillende soorten wolken kan ontdekken. Bij haar ondergang maakt de zon gretig gebruik van die lagen en beschijnt de bovenste lagen nog in heel mooi wit, terwijl onderop de wolken zich niet meer laten foppen.

De onderste wolken aan de 'andere kant'
Als ik dan mijn hoofd 180 graden draai en naar de andere kant van de straat kijk, zie ik het spel nog een keer. Daar nemen de onderste wolken de kleur aan van de zon omdat deze nog zacht worden beschenen. Het levert heel veel fraaie beelden op, zoals ik laatst al schreef over mijn hardlooprondje zonder camera.

Dan is het allemaal verdwenen

Geen opmerkingen: