25 februari 2012

Fietsen met de teckel

image

Het mooie weer vandaag nodigde ons uit voor een fietstochtje met teckel Teuntje. Ik speurde in de schuur naar ons fietsmandje. Waarvan we zelfs 2 exemplaren hebben. We vonden er ooit eentje bij het grofvuil. Het zijn dure mandjes en ze hebben bij Sientje al hun dienst bewezen.

Achterop mijn fiets zitten fietstassen, zodoende kwam ik op het idee om de mand voorop te zetten. Wat minder stabiel, maar minstens zo spannend voor een jonge teckel. Teuntje tuurde eerst onwennig over de rand heen. Ze was zenuwachtig van de nieuwe ervaringen. We reden naar de dierenwinkel op de Markerkant. Daarna zetten we de tocht voort.

Teuntje wende echt aan het mandje. Helaas mogen er geen hondjes in de Kringloopwinkel. En Inge ging alleen boodschappen doen in de supermarkt. Een hond heeft niet altijd voordelen. Zodoende genoot ik heerlijk van het voorjaarszonnetje in Kruidenwijk. Ondertussen klom Doris in het hoge klimtuig. Zo hadden we allemaal onze dag.

imageOver de eendagskuikens voor Teuntje zal ik maar zwijgen.

Geen opmerkingen: