07 juli 2014

Lindebloesemthee

image

Aan het eind van de warme zomerdag ruik ik in het park de heerlijk zoete lucht van de lindebloesem. Het is best een zoete lucht die als je het lang ruikt, best zwaar wordt en je zelfs een klein beetje hoofdpijn bezorgt.
image

Bij het lopen door het park en het zien van de kleine gele bloemetjes, kom ik op het idee dit keer de bloesem te plukken voor een lekker kopje thee. Ik heb mij namelijk laten wijsmaken dat lindebloesem erg goed voor lijf en geest is.

image

We zoeken het even op. Pluk de bloesem met schutblad en laat dit in het kokende water zakken. Even trekken en klaar is kees.

image

Ik probeer het voorzichtig op te drinken. En het smaakt heerlijk. Precies zoals de bloesem ruikt. En het schijnt ook nog eens goed te zijn tegen verkoudheid en allerlei andere kwaaltjes.

Geen opmerkingen: