07 november 2007

Infarct door koffiedrap

Nu ik toch met het kantoor bezig ben. Ik laat ieder koffierondje drie espressokopjes in mijn mok stromen. Het verbaast mij dat iedereen de gewone koffiedrap lust. Ik krijg het namelijk niet door mijn strot. Het lijkt net of er een koffieboon overheen gevlogen is. De herinnering aan deze vliegtocht proef je.
Overigens begrijp ik de hele koffiecultuur niet meer. Koffieautomaten spoelen zulke smerige drap uit, dat dit ongetwijfeld veel invloed heeft op de werksfeer. Waarom er niet dure apparaten staan die de koffie door dunne buisjes persen, snap ik niet. De koffie smaakt dan vele malen beter, je hoeft minder van de drap te hebben het vergroot het genot van het kopje koffie.
Vandaag stond ik bij het automaat en had een gesprek met een collega. Zij vertelde dat een Italiaan die wel eens bij haar man op het werk kwam, zelfs de espresso niet hoefde. Ook hij begreep niet dat onze bazen ons met dit slootwater opschepen.
Ik begrijp het nu helemaal niet. Ik word ook nog eens gesterkt door het bericht bij RTLnieuws.nl dat automatenkoffie vaker tot een infarct leidt. Genoeg voer om te gaan klagen. Arbeiders aller landen, verenigt u. Voer een strijd voor het betere koffieapparaat en ons werkplezier zal toenemen. Bovendien levert het een vermindering op van het aantal infarcten.

Geen opmerkingen: