15 november 2007

Rubbertje tussen de kiezen

Binnen een week twee keer naar de tandarts. Ik lag er vanmiddag weer en voelde hoe mijn kleine kies werd afgesleten en gereedgemaakt voor een heuse kroon. De bekroning is over twee weken, eerst moet ik nog de kleur aanmeten bij het laboratorium in Baarn.
Vorige week voelde ik mijn kaakspieren bijzonder stijf worden toen ik mijn mond een half uur moest openhouden in de wijdste stand. Tandartsen willen altijd dat je je mond verder open doet, dan je kunt. Ik heb al niet zo'n grote mond, dus het voelt zo vervelend. Behalve een gevecht met de pijn, strijd ik ook om mijn mond ver genoeg open te houden.
Daarom vroeg ik of er niet iets is om je mond open te houden. Het is een heuse uitkomst: een klein groen rubbertje dat tussen de kiezen aan de andere kant van de kaak wordt geklemd. Een last valt van je af. Vraag er dus naar als je bij je tandarts voor een wat langere behandeling zit. Het scheelt echt.

Geen opmerkingen: