09 juni 2012

Graffiti en de kunstenaar

image
Graffiti en de kunstenaar

Ik laat de honden uit. We lopen het tunneltje tegemoet. Een camera kijkt ons aan. Laag bij de grond tuurt de lens vanaf een statief. Waarom moet vanaf die plek een foto genomen worden?

Ik loop het tunneltje in. De auto’s razen over ons heen. Het water van de gracht kabbelt op ooghoogte. Van het muurtje aan de andere kant springt iemand naar beneden. Hij duikt achter de lens en tuurt in mijn richting. Het raadsel wordt nog groter. Ik loop rustig verder.  Hij wacht.

Als ik en de honden voorbij zijn, klimt de man weer op het muurtje. Hij laat een been bengelen langs het muurtje en zet het andere been op het muurtje. Zijn arm ligt bijna nonchalant op het been. De ogen glimlachen naar de lens. Het staartje van zijn haar danst op de wind.

Wat verderop draai ik mij om voor het complete beeld. Ik zie een graffiti-muur waarop 2 vlinders vele malen keer levensgroot staan afgebeeld. De ene vlinder wat natuurgetrouwer dan het andere. Maar het beeld is duidelijk. Hier laat een kunstenaar zich met zijn kunstwerk beetnemen. De lens graast over het gras en schiet.

Geen opmerkingen: