25 oktober 2012

Kroamschudd'n

In Twente noemen ze het kroamschudd’n. En dat hebben wij gedaan. We zijn op kraamvisite geweest bij facebook-vriendin Diana. Haar ruwhaar teckel Dena heeft 3 weken geleden 6 prachtige puppies gebaard. De foto’s waren zo verleidelijk dat we zijn gaan kijken. En wat zijn het een schatjes.

Dan kun je bijna niet voorstellen dat Teuntje en Saartje een jaar geleden nog niet eens geboren waren. Er is sindsdien veel veranderd. Er lopen nu 2 bijna volwassen teckels in huis rond. En dan vergeet je snel dat ze ook zo klein zijn geweest. De puppies van Dena kropen nog traag. Ze stonden wankel op de pootjes en piepten nog zachtjes.

Die kleine hondjes zijn ongelooflijk vertederend. Er moest er eentje poepen en zelfs dat kreeg iets liefs. Het beestje wankelde op zijn achterpootjes en perste met moeite het drolletje eruit. Zo verandert een vieze aangelegenheid in iets schattigs.

Ik kon het niet nalaten er eentje vast te houden. Ook redde ik het hondje Odin. Hij verstopte zich onder de bench en durfde er niet meer onder uit. Zo hield ik het reutje eventjes in de hand vast. Wat ruiken ze lekker en kijken ze schattig.

De zachte lijfjes en de onbeholpen bewegingen. Ze deden mijn hart smelten. Bijna wilde ik er eentje meenemen. Zo lief en schattig. Ik was helemaal verliefd. Gelukkig weet ik ook wel dat je niet elke hond die je ziet, kunt meenemen.

Zodoende gingen we zonder een nieuwe aankoop naar huis. Maar wel met de ervaring van die lieve hondjes. Want ze zijn geweldig! En ik heb mij laten vertellen dat er nog een paar beschikbaar zijn…

Update

Doris maakte enkele filmpjes van de hondjes. Ze heeft samen met mij een mooie samenvatting gemaakt waarover ze een tekst heeft ingesproken.

Geen opmerkingen: