05 februari 2013

Bloons

bloons_van_se_van_weert_detail
Bloons van Se van Weert (detail)

Vorige week op gedichtendag won ik opnieuw een prijs. Bij het evenement in de Taalwerkplaats van Drenthe was een leuke dichtwedstrijd. Je kon een gedicht schrijven bij de zes verschillende kunstwerken die er werden geexposeerd. Ik schreef een gedicht bij twee kunstwerken.

Ik won een prijs voor het gedicht bij het kunstwerk van Se van de Weert. Zij is een glas- en mozaiek-kunstenares uit Erica. Het kunstwerk ‘Bloons’ sprak mij wel aan. De lijnen in combinatie met de vormen van de ballonnen die zelfs een beetje op gloeilampen lijken. Ik schreef er een gedicht bij, geinspireerd op het thema van gedichtendag: muziek.

Muziek blazen

Gebakken lucht
blaast op kleuren
golven in een
lijnenhemel

Lampen gloeien
muziek op kleur
rechtgeblazen
luchtballonnen

Geblazen lucht
hangt recht tegen
de zon in en
zweeft hoogstens weg

Ik speel lijnen
met een boogje
naar boven waar
jij hooguit bent

Ik heb er een prachtige prijs voor gekregen, een glazen beeldje van een slak. Ik hoop het in het voorjaar te gaan ophalen. En dan gelijk een bezoek brengen aan het Veenpark daar in de buurt.

Geen opmerkingen: