06 april 2013

Dwergen tekort

image
Dwergen tekort langs het spoor bij Almere Poort

Het spandoek wijst naar het spoor zodat je de tekst vanuit de trein goed kunt lezen: ‘dwergen tekort’. Ik zie het doek hangen als ik er op weg naar mijn werk langsrijd. Het spandoek hangt aan een hek bij een stukje land dat vlak langs de spoordijk ligt.

Waarom zou iemand daar deze tekst opschrijven? De tekst suggereert dat er een tekort is aan dwergen. Als ze te kort zouden zijn, dan zou ’tekort’ geschreven moeten zijn als twee woorden. Het spandoek hangt bij Almere Poort, tegen het strand aan. De dubbeldekker waarin ik zit, komt in hoog tempo voorbij. Vanuit mijn trein is het spandoek nauwelijks te fotograferen.

dwergen-tekort

Daarom ben ik er naartoe gefietst. Er woei een koude wind maar ik had de wind in de rug. De hemel leek een vuurwerk van volle witte strepen en uithalen van wolken. Ik moest de drukke ringweg oversteken, klom over de reling en zag het doek hangen. De letters in spiegelbeeld. Op het kleine stukje land staat een electriciteitshuisje. Ik kon het doek nauwelijks vanaf de weg fotograferen. Ook omdat mijn Fuji het opgaf bij de kou. De wind had hem onderweg teveel afgekoeld om de zoomlens te laten werken.

Ik zag een stoptrein vaart minderen voor de stop bij het nieuwe station Almere Poort. De reizigers keken naar buiten. Of ze naar mij keken of de tekst op het spandoek lazen, weet ik niet. Daarvoor reed de trein weer te snel door. Ze tuurden naar buiten. Dromerig en misschien lieten ze zich wel meenemen door deze interessante tekst. Want over een tekort aan dwergen lees je niet vaak.

Geen opmerkingen: