07 april 2010

Bezuinigen op immigranten en op schoonmakers

Wilders beweert dat hij flink kan bezuinigen op immigranten. Hij noemt het getal van 6 tot 10 miljard euro. Een enorm bedrag dat volgens de PVV blijkt uit onderzoek van wetenschappelijk bureau Nyfer. Onderzoek dat nooit genuanceerd kan zijn, want waar blijven de baten? Weinig van de schoonmakers die ik de laatste weken langs zie komen, is autochtoon van afkomst.

Nu vindt het onderzoekbureau dat Wilders voorbarig is, want het onderzoek is nog niet afgerond. Ik zou eigenlijk ook eens graag een kritisch onderzoek willen zien naar de baten van de immigranten. Vaak knappen zij namelijk voor ons de vuilste werkjes op. Voor een appel en een ei maken ze onze kantoren en straten schoon.

Veel beroepen waar moeilijk mensen voor te vinden zijn, worden vervuld door immigranten. Zij houden een groot deel van onze economie draaiende. Ik denk dat als de plannen van Wilders doorgang vinden, onze economie snel om zeep wordt geholpen.

Bedrijven bezuinigen nog altijd op schoonmakers, ze verdienen schandalig weinig en heel weinig autochtonen zien brood in schoonmaakwerk. Bedrijven bezuinigen op de leveranciers van schoonmaakwerk, waardoor de lonen steeds lager worden. Dat ze nu in het verweer komen vind ik helemaal terecht. En of allochtonen onze baantjes inpikken? Ze vervullen eerder de baantjes waar wij onze neus voor ophalen.

Met lagere lonen stimuleert Wilders alleen maar de immigratie, is mijn overtuiging.

Geen opmerkingen: