03 april 2010

Het voorjaar is echt begonnen!

Een dreigement van boete lokte me vanmiddag weer de bibliotheek in. Tussen de buien door reed ik met de 2 boeken naar de nieuwe bibliotheek. Kort voor sluitingstijd, maar ik had tijd genoeg om nog even goed om me heen te kijken.

Computers bijna allemaal bezet, maar de zon scheen zelfs eventjes. Toen ik op de 4e verdieping was om het boek dat ik zocht op te halen, keek ik even uit de hoge ramen naar buiten. Daglicht van de voeten tot ver boven het hoofd en een prachtig uitzicht. Ik kon over de oude bibliotheek heen kijken en zag overal kale boomtoppen.

De boomtoppen bevatten een licht groene gloed. De gloed van het voorjaar. Op de terugweg keek ik goed om me heen en zag dat alles in knop was en op barsten stond. Vers groen sproot omhoog en toonde zich aan de wereld.

Het voorjaar is nu echt begonnen!

Lees mijn eerdere blog over de nieuwe bibliotheek van Almere »

Geen opmerkingen: