01 april 2010

Takkenweer

De takken als gevolg van de voorjaarswind lagen over de Lange Voorhout verspreid. Ik moest er vanmorgen echt omheen lopen. Soms versperden ze me zelfs even de weg.

Takken op het Lange Voorhout

Het leek eventjes of ik door een bos wandelde, alle bomen zagen er kaal uit. Een tak viel met geraas naar beneden en knalde met een plof op enkele meters van mij. De donkere lucht vertelde over regen. De hemel leek ieder moment in een waterval te gaan veranderen.

Geplante bomen


Al 800 jaar worden bomen geplant op het Lange Voorhout, stond op een plaquet dat ergens midden tussen de bomen en de schelpengruis lag. De oudste van de paar honderd linden zijn ruim 250 jaar oud.


Eigenlijk is de Lange Voorhout gewoon een stuk bos, alleen staan de bomen hier keurig in het gelid en bestaat de grond uit schelpen en opkomende tulpen. Een klein takje viel naast mij en probeerde mijn bewering te beamen.

Geen opmerkingen: