12 april 2010

Kilometervreter in een wereldstad


Daar zijn ze dan: de foto's van de finish. Je ziet de strijd met de 42,2 kilometer die bijna gestreden is. De finish in zicht, vermoeidheid op het gezicht en de laatste kracht in de benen.



Ik heb het vandaag wel weer gevoeld in de benen. Stramme benen die vooral pijnlijk waren bij het afdalen van een trap. Dan is het wel ineens een teleurstelling als de roltrap op Utrecht Centraal stuk is. Ik voelde me ineens een oude man, die met een trage hinkpas naar zijn werk liep. Of opstaan als je lang gezeten hebt, ook zoiets.


Een dag na het gevecht met de kilometers, vraag ik me af wat nu zo mooi is aan die marathon. Best moeilijk een keuze te maken, de schreeuwende menigte die vooral op de Coolsingel een enorme boost geeft. Of het ontroerende: kinderen die met partjes sinaasappel langs de kant staan, of de vrouwen in het Kralingse bos die er stonden met zoute stokjes en een bekertje water.

Erasmusbrug

Misschien is het wel het moment dat je de medaille om je nek krijgt. Of het moment dat je net de loop erin hebt en over die machtige Erasmusbrug loopt en de enorme waterkanonnen ver omhoog ziet spuiten over het water. Of gewoon het Kralingse bos. Of omdat het allemaal in Rotterdam is. Mijn stad, een wereldstad in het klein.

Tijdschema


Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 29:08 (29:08)
10 kilometer 58:46 (29:38)
15 kilometer 1:27:49 (29:03)
20 kilometer 1:56:53 (29:04)
Halve marathon 2:03:38
25 kilometer 2:27:36 (30:43)
30 kilometer 2:57:41 (30:05)
35 kilometer 3:30:03 (32:22)
40 kilometer 4:04:40 (34:37)

Links

Bekijk de verschillende filmpjes »
Bekijk de foto's en resultaten van vorig jaar »

Geen opmerkingen: