26 april 2010

Vliegtuigstrepen

De zonsondergang op de camping is een andere zonsondergang dan thuis. Op Westerholt kijken we tegen een bosrand aan en zien een mooie kleurenpracht vlak boven de bomen verschijnen. Vanuit de caravan, of staande op het grasveld voor de caravan kun je dan lange tijd genieten van het verschuiven van de kleuren en de overgang van licht naar duisternis.

Strepen krassen

Ik keek zaterdagavond zo eens naar de lucht. In de hemel krasten vliegtuigen hun strepen. Een vliegtuig stootte een zwarte streep achter zich aan van condens en uitlaatgassen. Ik hoorde het vliegtuig hoog boven mij vliegen. Zo stil was het om mij heen, dat ik dit geluid kon horen.

Strepen trekken

Een vreemd idee dat een week geleden geen enkele streep boven ons werd getrokken. Het zorgde voor een serene rust boven ons, maar bezorgde menig mens een sneller kloppend hart en veel onrust. Van m'n vliegtuig vliegt niet, ik zit al 5 dagen aan de broodjes kaas en ik moet op een veldbed slapen, tot aan de kreet 'ik wil naar huis'.

Dikke strepen

Nu vlogen ze weer en maakten strepen dikker dan ooit. De motoren hoorde ik gaan. Ik kon net het vliegtuig ontwaren en besefte dat het voorbij was. We vliegen weer en het vliegverkeer is weer op gang. Geen vulkaan kan meer roet in het eten gooien.

Geen opmerkingen: