29 april 2010

Vrijmarkt in Almere 2010

Ik kwam de trein uit en kon de verleiding niet weerstaan eventjes de vrijmarkt van Almere te betreden. Ik stuitte meteen op een fietsje. Het leek me een handig ding voor Doris voor op de camping. Ik vroeg het meisje wat hij kostte. Ze vroeg 20 euro. Ik vroeg het even later nog eens. Het mocht van haar moeder naar 10 euro. Mijn bod van 7,50 euro werd niet geaccepteerd. Ik ben er niet op ingegaan, want op marktplaats heb je veel mooiere fietsjes voor 10 euro.

Man overboord

Verder is zo'n vrijmarkt geweldig om even overheen te lopen. Ik kwam een stapeltje boeken tegen die een vrouw had gelezen met duidelijk een afkeer van mannen. Met titels als Man overboord en Hou je mond. Bovenop de stapel was de mannenhaat alweer voorbij met de boektitel Man gezocht. Haar dochter stond bij de kraam.

Nieuwe meuk

En dan zie je al die mensen die een kraampje hebben en dan even wisselen. Ik zag een stel, waarvan de man met een grote stapel boeken terugkwam bij zijn kraam. Even later struinde de vrouw van het echtpaar langs de kraampjes. Ze waren de nieuwe meuk aan het sparen voor volgend jaar. Zo verkoopt de ene helft van Nederland de rommel aan de andere helft van Nederland. En volgend jaar draaien de rollen om.

Geen opmerkingen: