08 november 2011

Scheppende Android

Het begon met wordfeud dat het niet deed, daarna hield alles ermee op. En dan komt het humeur los. Inge baalde van de kapotte telefoon. ‘Niks doet het meer’, riep ze. Een hele ochtend ploeterde ze met haar mobieltje.

Ik kon het niet aanzien, gaf haar allerlei tips en niks hielp natuurlijk. Daarom bedacht ik plotseling dat ze mogelijk een nieuwe update moest ophalen. Via het snoertje van telefoon naar computer, zou dat moeten werken. Ook dat werkte niet. Daarom paste ik het eerst maar eens toe op mijn telefoon.

De telefoon maakte contact met de computer, haalde de update naar binnen en sloeg aan het werk. Een operatie van een uur startte. Ik mocht zelfs de telefoon opnieuw aanzetten. Op het moment dat hij de nieuwe update van Android echt downloadde, verscheen het Android-mannetje in beeld. Met de schep in de hand en druk aan het werk.

Hij begon en liet een nieuwe interface zien. Daarna sloot Inge haar telefoon aan. Dit keer praatten beide media met elkaar. De computer herkende de telefoon en omgekeerd.Ook bij haar verscheen het mannetje van Android scheppend in beeld.

Ik moet best wennen aan de nieuwe interface. Het stelt weinig voor. De balk bovenin is iets anders. En toch is het wennen.

Geen opmerkingen: