17 november 2011

Orgelmeditatie: gezocht een orgel en improvisaties

Improviseren op mijn harmonium

Of ik een aflevering van een twittervriend zijn wekelijkse popmeditatie wilde overnemen voor een heuse orgelmeditatie. Dat aanbod kreeg ik onlangs. Elke zondagmorgen biedt twittervriend StevenGort op zijn blog socialgort.wordpress.com een popmeditatie.

Met plezier wil ik een aflevering van deze rubriek verzorgen, speciaal met orgelmuziek. Ik krijg zondag 4 december, de dag voor Sinterklaas. Ik wil natuurlijk de meditatie plaatsen in de tijd van de verwachting. Niet alleen klopt ons hart vol verwachting, maar de adventstijd is op 4 december in volle gang.

De tweede uitdaging die StevenGort mij gaf, was om zelf iets op orgel te spelen en op youtube te zetten. Die uitdaging ga ik graag aan, alleen heb ik zelf niet de beschikking over een eigen pijporgel. Evenmin heb ik goede apparatuur. Dus elke organist met een orgel die dit leest en die over goede opnameapparatuur beschikt. Mag ik dit weekend of volgend weekend een adventsimprovisatie op uw orgel spelen en voor youtube opnemen?

Tenslotte vind ik het de uitdaging hier een oproep aan organisten te doen: neem een mooie improvisatie op je orgel op op youtube. Probeer daarin de sfeer van zondag 4 december op te roepen. Dat kan met een mooi kerklied als thema, een popliedje of juist een sinterklaasliedje. Als je de sfeer en intentie van deze zondag maar weet te verklanken.

Een wie weet haalt jouw improvisatiefilmpje de Orgelmeditatie van zondag 4 december

Geen opmerkingen: