08 augustus 2013

Dingus – #WOT

image
Een geheugen als een…

Ik heb het nooit over Dingus. Ik kan altijd overal opkomen en als ik ergens niet op kan komen, heb ik het over ‘hoe-heet-het’. Meestal kom ik er dan wel op. En als ik er niet op kom, is het pech hebben. Dingus is meer voor mij een ding waarvan ik de naam niet wil weten.

Herman Finkers heeft een geweldige act in zijn show De zon gaat zinloos onder, want morgen moet ze toch weer op over een slecht geheugen. ‘Ik heb een geheugen als een, ik heb een geheugen als een…’ ‘Zo’n ding met gaatjes.’

Ik maakte het grapje vaak bij mensen, maar niemand begreep hem. Dan zei ik ‘Ik heb een geheugen als.’ En dan herhaalde ik het en gingen anderen het voor mij invullen. Bij mijn eerste date met mijn Dingetje, maakte ik het grapje van Finkers. En Inge zei heel mooi. ‘Zo’n ding met gaatjes.’

En toen wist ik het: deze vrouw hoort bij mij.

Geen opmerkingen: