06 november 2007

Wachtwoord

Een gedicht. Ik wilde eens niet over de natuur schrijven:

Wachtwoord

Een kaarsrecht streepje
knippert geduldig op de seconde
in het vakje na de naam:

Notopic
Amalia
70diesel
geenidee
deliefde

verschijnt in *********
bij de herhaling licht
een ********** teveel
achter de secondeteller

De naam van de hond
een vijand of de dochter
de geliefde met of zonder geboortejaar
of was het de hele datum

Het adres waar ik eerst
woonde met of zonder c
mijn oude telefoonnummer
de postcode van mijn oma
de allereerste pincode
of het koosnaampje
van mijn vorige liefde
of toch het tweede

Ik weet het niet meer
woorden schieten door het hoofd
maar het blokje
verkeert fout nog een
keer doemt dreigend in beeld
OK vraagt om een klik
en laat mij weer iets invullen

Is de code hetzelfde
als de inlognaam
of verschijnt hij normaal
niet automatisch
in het scherm
als het vakje
staat aangevinkt

Tot de haan kraait
bij de derde keer
De schade bonkt dof
het wachtwoord kwijt
en weigert de toegang

Almere, 6 november 2007

Geen opmerkingen: