03 oktober 2010

Open Orgeldag Ede 2010

Bezoekers van de Open Orgeldag Ede bekijken het kabinetorgel in Bennekom
Uit enthousiasme en nieuwsgierigheid ging ik gisteren naar de Open Orgeldag in Ede. Vorig jaar had ik in Veenendaal de Veense variant meegemaakt. Het bracht mij op het idee hetzelfde eens te proberen in Ede. Vooral de sluiting van de Noorderkerk op 1 januari 2011 zorgde ervoor dat ik ook echt dit jaar naar Ede moest. En natuurlijk omdat ik zoveel van de uitvoerders persoonlijk ken.

Omdat het zoveel indrukken zijn, heb ik de concerten allemaal apart opgedeeld in een eigen bijdrage. Mijn algehele indruk: een leuke dag met heel veel afwisseling. Wat daarnaast ook erg leuk is, is dat je met de andere deelnemers van de dag contact hebt. Dat maakt het extra leuk.

Ik heb de volgende bijdragen geschreven (later volgt Bennekom):

Geen opmerkingen: