09 oktober 2010

Vrijgezellenfeest

Een raar feest, dat vrijgezellenfeest. Ik zie een groepje van 7 meiden al dreigend op het station staan. Allemaal hebben ze een of ander icoontje op het hoofd in de vorm van een hartje of gewoon een cirkeltje. Het slachtoffer draagt een sjerp waarop iets staat als 'het vrijgezellen feest beest' of 'nog vrijgezel'.

Een raar feest, dat vrijgezellenfeest. De 6 meiden die om het feestbeest staan, zijn net zo zenuwachtig als het feestbeest zelf. Eentje van de meiden hinnikt onafgebroken. Je weet precies hoe de avond zal verlopen als de meiden een glaasje op hebben. Zij zal alleen maar meer hinniken en het feestbeest zal meer en meer voor schut worden gezet.

Ach, ik laat ze maar. Ze hebben films als voorbeeld, misschien ook wel een vrij definitief beeld van het huwelijk. Ik vind het maar onzin alsof de relatie die ze nu heeft, straks als een ketting om haar heen gesloten is. Maar, als zij allemaal een avond plezier hebben. Dan gun ik ze dat heus.

Al weet ik, net zo goed als zij, dat ze keurig om 21 uur in de trein terug zitten. Misdragen is best, maar het moet wel fatsoenlijk blijven.

Geen opmerkingen: