03 oktober 2010

Filmtip: Adam's Apples

Ik geef niet vaak een filmtip nog voordat ik zelf een film gezien heb, maar in het geval van Adam's Apples maak ik graag een uitzondering. Vanavond wordt de film getoond op de Belgische televisiezender Canvas. En deze film is een echte aanrader.

Zomergast Annet Malherbe liet een klein stukje uit deze film zien en dat smaakte direct naar meer. De film vertelt het verhaal van dominee Ivan die hulpeloze en uitgerangeerde gevallen helpt. Naast een agressieve Saoedische asielzoeker neemt hij ook de neo-Nazi Adam in huis. Adam mag zijn reclasseringsprogramma bij de dominee uitvoeren. Adam heeft nergens zin in en snapt ook de enorme gelatenheid van de dominee niet.

Het fragment bij zomergasten liet zien dat dit een prachtige film is. Hoe hij ook afloopt, maar Adam's Apples is een film over naastenliefde, ziekte, verdriet, haat en geloof. Wat vond ik het van de zomer jammer dat hij niet de keuzefilm van Annet Malherbe was. Kortom, kijken. Vanavond op Canvas om 22.05 uur.

2 opmerkingen:

Peter zei

Ach ja, daarom herkende ik de beschrijving in de tv-gids. Ik zat me al af te vragen waarvan. Zomergasten dus. Het fragment heb ik ook gezien, en misschien ga ik wel kijken.

Wouter de Koning zei

Ja, mooie film. Het laatste appeltaartje geeft zekers een brok in je keel..