20 december 2010

Rijdt mijn trein wel of niet?

Eerst het goede nieuws: de trein rijdt. Dan het slechte nieuws: ik had mijn gewone trein kunnen nemen want hij reed wel.

Vanmorgen bij het opstaan ben ik namelijk gelijk het internet op gewandeld. Nog voor de hond nog maar een stap buiten had gezet, tuurde ik op de digitale snelweg hoe het met mijn treinverbindingen stond. Dat werd snel duidelijk: mijn intercity reed niet en de trein die ik moest nemen had vertraging. Ik besloot eerst thuis een boterhammetje te nemen.

Vlak voor vertrek keek ik nog eens en ik zag een compleet andere reisplanner. Mijn intercity reed wel gewoon. Dit kon ik echt niet begrijpen. Daarom snel weg. Dit was onmogelijk.

Ik kwam bijna bij het station aan toen ik daar mijn trein inderdaad zag vertrekken. Hoe was het dan mogelijk dat ik eerder een heel andere dienstregeling zag? Uit dit verhaal mag duidelijk zijn dat informatievoorziening erg belangrijker is, want verkeerde informatie leidt tot verkeerde beslissingen.

Lees ook mijn boeiende blog Informatievoorziening NS is niet wintervast op delaatstemeter.nl»

Geen opmerkingen: