07 december 2010

Grappige Ads van Google bij blogartikelen

Je zou er zo langzamerhand een verzameling van kunnen maken - en sommige doen het ook - de Google ads of AdWords die automatisch naast content door Google worden geplaatst. Google doet dit op basis van de inhoud die op de website wordt getoond. Dit zijn trefwoorden die adverteerders in Google AdSense kunnen opgeven. Bij een blog over vakantie op Kreta worden dan automatisch advertenties met aanbiedingen van vakanties op Kreta getoond.

Toch komen er de laatste tijd regelmatig meldingen binnen van vreemde advertenties naast mijn blogs. Of op zijn minst lollige advertenties. Bij de blog over Vertrouwen over en uit verscheen volgens @delaatstemeter een advertentie: 'scheiden voor 665 euro'. Je het misschien wel een iets te sublieme aansluiting van advertentie en inhoud van de blog noemen. Het is in elk geval en mooie tip voor de beller die ik in het blogje bespreek.

Nog eentje: @dingena72 - mijn eigen vrouw nota bene - wees me een paar dagen terug op een vreemde advertentie over erectiestoornissen die verscheen bij het blogje over Aankomst Sinterklaas bij Waterlandschool. Het evenaart zo de spammailtjes waarbij je voordelig je penis kunt vergroten.

Ik ben heel benieuwd wat Google ads met al de informatie in deze blog doet.
Het afstemmen van de advertenties op de content levert best vaak missers op zoals deze gevonden via shinyshiny.tv. Ze zijn even vaak grappig als pijnlijk. Het kan natuurlijk een reden zijn om geen Google AdWords meer op je blog te gebruiken. En dan heb ik het nog niet eens over de advertentieteksten zelf die onbedoeld door de adverteerders grappig zijn gemaakt.

Geen opmerkingen: