23 oktober 2007

Fietscaravan

De sleurhut en de fiets. Deze twee 'typical dutch'-elementen zijn gecombineerd in de ultieme Nederlandse uitvinding: de fietscaravan.
Onlangs presenteerde ene Thijs bij Het beste idee van Nederland zijn fietscaravan. Gecombineerd met de fietscaravan van je partner, heb je een prachtig plaatsje voor de nacht. Nooit meer een lek matras en het geploeter met een pompje in het holst van de nacht.
Het ziet er allemaal heel aardig uit, maar de presentatie laat veel te wensen over. Een heel zenuwachtige man die het ding samen met zijn 'Martine' heeft ontwikkeld. De man is het prototype 'nerd', die zich verschuilt achter een hippe bril. Een vindingrijke man, dat wel.
Ik zie ze al fietsen door het Hollandse landschap, over de dijken in een lange rij, traag door oneindig laagland gaan. Zijn het niet hun collega's achter de mobiel dan is het wel de uitvinding van Thijs en zijn 'Martien'.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk stukje wat daar schrijft. Alleen het is heel moeilijk om voor een jury te presenteren, laat staan al die camara's. En ik krijg een beetje jeuk van het woord 'hip'. Als je het leuk vind, nodig ik je uit om naar de
Fiets -en Wandelbeurs te komen.
2 en 3 Februari in de RAI. Kan je ze belijken. Gegroet Thijs Bouman, ontwikkelaar Fietscaravan.

Hendrik-Jan zei

Hoi Thijs,
Ik kan begrijpen dat je zenuwachtig bent met camera's erbij, zeker als je er geen ervaring mee hebt. Ik vind het een originele vinding. Of het een gat in de markt is, zal de toekomst leren.
Groeten,
Hendrik-Jan